Գալուստ Շերմազանյան

Բանահավաք, դրամատուրգ

Գարեգին Սրվանձտյան

Ազգագրագետ, եկեղեցական գործիչ, բանասեր-բանահավաք

Միքայել Փորթուգալ

Բանասեր, հայագետ

Մամիկոն Գևորգյան

Դրամատուրգ, թարգմանիչ

Մուշեղ Աղայան

Կոմպոզիտոր, երաժշտագետ

Տիրան Երկանյան

Ճարտարապետ

Արշալույս Արշարունի

Բանաստեղծ, գրականագետ, թատերագետ

Սերգեյ Սարինյան

Գրականագետ

Առաքել Առաքելյան

Գեղանկարիչ

Սերժ Առաքելյան

Բանաստեղծ, լրագրող

Արմեն Սմբատյան

Կոմպոզիտոր

Արմեն Միրաքյան

Օպերային երգիչ

 

 

 

 

ՀՈՎՆԱԹԱՆ ՀՈՎՆԱԹԱՆՅԱՆ

Գեղանկարիչ

16 մայիս, 1730 - 18 հունվար, 1802

Ծնվել է Նախիջևանի Շոռոթ գյուղում: Եղել է գեղանկարիչ Հակոբ Հովնաթանյանի որդին: Նկարչությունը սովորել է հոր մոտ: 1760-ական թվականներին արդեն անվանի գեղանկարիչը կատարել է Էջմիածնի վանքի պատվերները: 1776թ. վրաց Հերակլ Բ թագավորը նրան հրավիրել է Թիֆլիս՝ որպես պալատական նկարիչ: Ստացել է արվեստանոց, ազատվել պետական հարկերից և պարտավորվել աշակերտներ պատրաստել: Միաժամանակ շարունակել է Էջմիածնի տաճարի նկարազարդման ու ձևավորման աշխատանքը, որն ավարտել է 1786թ.: Ձևավորել է նաև Երևանի խանի պալատը, նկարներ ստեղծել Պարսկաստանում: Նրա դիմանկարները որակական նոր աստիճանի են բարձրացրել այսպես կոչված «ղաշարների ոճը» (օրինակները պահպանվում են Վրաստանի արվեստների թանգարանում, Թեհրանի Գոլիստան պալատում): Պատմական գործիչների դիմանկարներով (Մեսրոպ Մաշտոց, Սահակ Պարթև, Ներսես Շնորհալի, Հովհան Օձնեցի, Դավիթ Անհաղթ և ուրիշներ) հայ իրականության մեջ տվել է շքերթային դիմանկարի առաջին օրինակները: Նրա տաղանդը առավելապես արտահայտվել է թեմատիկ պատկերներում (Էջմիածնի տաճարի «Ավետընկալ Մարիամ», «Մոգերի երկրպագություն», «Մուտք Երուսաղեմ», «Խորհրդավոր ընթրիք», «Խաչելություն»), առաջին անգամ հայ իրականության մեջ ստեղծել է դասական սկզբունքներով լուծված կոմպոզիցիաներ, ի հայտ բերել կերպարների հոգեբանական գծերի արտահայտման ձգտում: Աստվածամորը պատկերող նկարների շարքում («Աստվածամոր փառքը») ակնառու է նկարչի ստեղծագործական ազատության, ավանդական թեմայի ինքնատիպ լուծման հակումը: Նկարչի ստեղծագործության մեջ տեղական գեղարվեստական հիմքի վրա բեկվել են արևմտյան և ուշ իրանական արվեստների ազդեցությունները: Նրա արվեստը եզրափակում է 17-րդ դարում սկիզբ առած հայ նոր արվեստի զարգացման կարևոր փուլը: Մահացել է Թիֆլիսում:

ԲԱԺԻՆՆԵՐ


ՄԱՍՆԱԿՑԻՐ ՔԱՍԹԻՆԳԻ


Նկարահանման փորձ
Կցել նկար