
Յոզեֆ Նիկորովիչ
Կոմպոզիտոր

Նվարդ Ափինյան
Հրապարակախոս, թարգմանիչ

Աղասի Վարդանյան
Բանաստեղծ, թարգմանիչ

Խորեն Տեր-Հարության
Քանդակագործ

Արև Բաղդասարյան
Պարուհի, երգչուհի

Լուսիկ Քոշյան
Երգչուհի

Ռաֆիկ Եղոյան
Ճարտարապետ

Վրեժ Իսրայելյան
Արձակագիր, դրամատուրգ

Գևորգ Մանասյան
Կոմպոզիտոր, դաշնակահար

Մարիաննա Մխիթարյան
Դերասանուհի

Ռաֆայել Հովհաննիսյան
Հաղորդավար, պրոդյուսեր

Արա Հակոբյան
Գեղանկարիչ, արվեստաբան

Մարինա Մարտիրոսյան
Պարուհի, պարուսույց

Ռոբերտ Գասպարյան
Մարզական մեկնաբան
ԳՐԻԳՈՐ ՊԱԼՅԱՆ

8 փետրվար, 1767 - 15 նոյեմբեր, 1831
Գրիգոր ամիրա Պալյան
Ծնվել է Կոստանդնուպոլսում: Եղել է ճարտարապետ Պալի Քալֆայի որդին։ Առաջինն է, որ կրել է «Բալյան» ազգանունը։ 1788թ-ից նշանակվել է պալատական ճարտարապետ: Որոշ իրավիճակներում եղել է նաև սուլթան Սելիմ 3-րդի խորհրդականը։ Կառուցել է Սարայբուրնուի հին (այրվել է 1875թ.), Պեշիքթաշի թագավորական, նախկին Բեյլերբեյի (այրվել է), Ոսկեղջյուրում Գեֆթերդարբուրնուի առափնյա, Արնավուդքյոյի, Աքընթըբուրնուի սուլթանական պալատները, Քասրը Զեդիդ (Նոր դղյակ), Այնալըքավաքի կամ Թերսանեի դղյակը (1876թ.), Չաղլայանի թագավորական դղյակը, Սելիմիեի, Դավուդ փաշայի (1826-27թթ), Թաքսիմի թնդանոթաձիգների, Մալթեփեի (1826թ.), Ռամիի (1828թ.) զորանոցները, Նուսրեթիեի մզկիթը (Թոփհանեի մզկիթ, 1823-26թթ), Գումգափուի Մայր (Սբ. Աստվածածին) եկեղեցին (1828թ.), եկեղեցի Կեսարիայում, Պետական նախկին դրամահատարանը (1838թ., Թոփգափուի պալատի բակում), Բախչեքյոյի Վալիդե ամբարտակը (1796թ.) և այլն։ Մահացել է Կոստանդնուպոլսում:
Եթե մզկիթներում առկա են արաբական, իսկ հայկական եկեղեցիներում` միջնադարյան դասական ճարտարապետական հուշարձանների ազդեցությունները, ապա աշխարհիկ շենքերում նկատելի են Վերածննդի, բարոկկոյի, ապա և մոդեռն ոճի գեղարվեստական ընկալումները։ Բալյանները (Գրիգոր Բալյան, Կարապետ Պալյան, Նիկողոս Պալյան, Սարգիս Պալյան, Հակոբ Պալյան, Սիմոն Պալյան, Լևոն Պալյան) եվրոպականացրել են թուրքական ճարտարապետությունը և ուղի հարթել նրա հետագա զարգացման համար։ Նրանց կառույցները բագմաշենք են, արևելյան շքեղությամբ բնութագրված։ Պալատական համալիրներում և մյուս կառույցներում օգտագործել են անատոլիական բազմատեսակ ու բազմագույն քարեր, շենքերի արտաքին մշակումներում զգալի տեղ հատկացրել դեկորատիվ զարդանախշերի շքեղությանը, դահլիճների ներքին հարդարանքում օգտագործել հախճապակի, ոսկի, գունավոր մարմարներ, ստալակտիտե մշակումներ, դռների նկարազարդումներ և այլն: